Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
Filmkritikus, filmelmélettel és vizuális kommunikációval foglalkozó szakember, egyetemi adjunktus.
Művészettörténet diplomát a kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetemen szerzett (2000), mesteri
fokozatot pedig a franciaországi Paris XII Université Val de Marne programjának keretében (2001). A PTE
Kommunikációelméleti Doktori Iskolájában abszolutóriumot szerzett (2009).
Főbb kutatási területei:
- film- és médiaelmélet
- vizuális kommunikáció
- kortárs filmművészet
- experimentális film és videóművészet
Főbb tudományos publikációi, konferencia előadásai:
„Forms and Strategies of Moving Image. Cinema, Experimental Film and Video Art.” Konferenciaelőadás: (XIII.)
International Film And Media Studies Conference, Kolozsvár, 2010. október 22-23.
Narráció, technika, kontextus. Kísérleti film és videóművészet. In: pik. 2009/1. 18-20. o.
Illusions of reality and Fiction on the Desired Reality of Fiction: Dogme 95 and the Representation of reality. In: Acta Universitatis Sapientiae, Film and Media Studies, 1 (2009) 69-79. http://www.acta.sapientia.ro/actafilm/C1/film1-5.pdf
Hely a helytelenségben. Bukarestnyomok a filmvásznon. In: Látó. XX. Évfolyam. 4. szám (2009. április). 117-121. o.
„Visszafordíthatatlan játék – a fiktív trauma”. In: A Vászon és a Dívány találkozása. Szabad asszociációk filmművészet és pszichoanalízis határvidékén. DVD-ROM. Thalassa Alapítvány. 2008.
„Tisztelettudó műfajtalankodás. Lars von Trier és a műfajiság a Hullámtörés és a Táncos a sötétben példáján keresztül.” In: Apertúra. 2007 ősz. III. évfolyam. 1. szám. http://apertura.hu/2007/osz/gyenge
„Film és műalkotás. Művészi és nem művészi szembenállása a filmelméletben”. In: