Schmidt Andrea

Fokozat, cím, beosztás

egyetemi adjunktus

Végzettség

közgazdász-szociológus

Kutatási terület

oktatásszociológia (elősorban közoktatás, pedagógusok, digitalizáció hatása az oktatásra), online bántalmazás (cyber bullying), hátrányos helyzetű társadalmi csoportok vizsgálata, social design, illetve vállalkozásfejlesztés, kkv-k fejlesztési lehetőségei

Oktatott tárgyak

Proszeminárium, Gazdasági alapismeretek, Alkotás gazdasági és jogi környezete, Üzleti terv, Piackutatás, Karriermenedzsment, Stratégiai menedzsment, Szociológiai kutatás, Social Design, Túl az ötleten-Vállalkozásfejlesztés.

Szakmai eredmények, publikációk

„A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben” – EFOP-3.2.6-16 szakmai témavezető 2017 február-

MOME+ Kísérleti Inkubációs Műhely vezető (Koós Pállal közösen) 2013-

Parti, Katalin ; Schmidt, Andrea ; Néray, Bálint: Cyberbullying in Hungary pp. 205-229. , 25 p. In: Anna, Kostanza Baldry; Catherine, Blaya; David, P. Farrington (szerk.) International perspectives on cyberbullying, Cham (Németország), Németország : Springer International Publishing, (2018) p. 326

Bényei, Judit ; Derényi, András ; Pallag, Andrea ; Schmidt, Andrea: Hallgatók és oktatók a tanulás-tanítás eredményességéről és fejlesztési lehetőségeiről a művészeti felsőoktatásban pp. 287-308. , 22 p. In: Zsolnai, Anikó; Kasik, László (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2016 : A tanulás és nevelés interdiszciplináris megközelítése Szeged, Magyarország : MTA Pedagógiai Bizottság, SZTE BTK Neveléstudományi Intézet, (2017) p. 514

Paksi, Borbála ; Schmidt, Andrea: Pedagógusok új infokommunikációs technológiák használatával kapcsolatos tapasztalatai és vélekedései EDUCATIO 26 : 2 pp. 196-215. , 20 p. (2017)

Schmidt, Andrea ; Paksi, Borbála ; Magi, Anna ; Felvinczi, Katalin ; Demetrovics, Zsolt: Személyiségdimenziók és pszichés jellemzők szerepe a pedagógusok IKT használatában pp. 296-297. In: Vargha, András (szerk.) Múlt és jelen összeér : A Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Jubileumi Országos Tudományos Nagygyűlése Kivonatkötet Budapest, Magyarország : Magyar Pszichológiai Társaság, (2016) p. 418

Paksi, Borbála ; Veroszta, Zsuzsanna ; Schmidt, Andrea ; Magi, Anna ; Vörös, András ; Felvinczi, Katalin Pedagógus – Pálya – Motiváció: Kutatási tapasztalatok a pályamotiváció és a lelki egészség vizsgálata alapján. A pedagógusok pályamotivációit és lelki egészségét feltáró kutatási eredmények összefoglalása Budapest, Magyarország : Oktatási Hivatal (2015) , 518 p. 

Parti, Katalin ; Schmidt, Andrea ; Néray, Bálint ; Virág, György TABBY in Internet: The Assessment of the Volume of Cyberbullying Among Students, and School Mentor Training in Hungary (2011-2014) pp. 840-850. In: Zhao, Bingzhi (szerk.) Toward Scientific Criminal Law Theories : CCLS Tenth Anniversary Anthology of papers from International Academic Partners Beijing, Kína : Law Press China, (2015)

Judit Bényei, Anikó Illés, Gabriella Pataky, Zsófia Ruttkay, Andrea Schmidt: Which Avatars Comfort Children? In: Simone Bassis, Anna Esposito, Francesco Carlo Morabito (eds.) Recent Advances of Neural Network Models and Applications: Proceedings of the 23rd Workshop of the Italian Neural Networks Society (SIREN), May 23-25, Vietri sul Mare, Salerno, Italy. 2013.05.23-2013.05.25. Bern: Springer Verlag, 2013. pp. 295-303. (Smart Innovation, Systems and Technologies; 26.)

Acsády, Judit ; Néray, Bálint ; Schmidt, Andrea Aktív állampolgárság – nemek közötti egyenlőség – szubjektív boldogság pp. 219-230. , 12 p. In: Szász, Antónia; Kirzsa, Fruzsina (szerk.) A kultúra rejtelmei Budapest, Magyarország : L’Harmattan, Magyar Kulturális Antropológiai Társaság (MAKAT), (2013) p. 275

Melyik az a 3 szöveg, ami a jelenlegi kutatási tevékenységét leginkább inspirálja?

Pais Panni-Csernátony Fanni: Designgondolkodás az iskolában. Módszergyűjtemény és tanári kézikönyv, sorozatszerkesztők Bényei Judit-Illés Anikó-Pallag Andrea-Schmidt Andrea „A tanulók képesség-kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben” – EFOP-3.2.6-16-00001, 2018. Budapest

Digital Education Action Plan EU – Az EU Digitális Oktatási Cselekvési Terve 2018. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/PDF/?uri=CELEX:52018DC0022&from=EN

L. Ritók Nóra: Láthatatlan Magyarország Tea Kiadó Kft., Budapest 2017.

Néhány kulturális élmény, amelyeket meghatározónak tekint az életében?

Dánia, Izrael, David Byrne, Eszterházy, mostanában Dragomán

Mivel tölti szívesen az idejét, ha épp nem a MOME-n tanít?

Sozialmarie.org hungarian evaluator, hátrányos helyzetű csoportok segítése/önkénteskedés, olvasás, kertészkedés, utazás