Bényei Judit

Fokozat, cím, beosztás

PhD, egyetemi docens

Végzettség

történelem, népművelés, szociológia, pedagógia

Kutatási terület

médiaoktatás, digitális múzeum, oktatáskutatás

Oktatott tárgyak

Didaktika, Nevelésszociológia, Szakdolgozati szeminárium, Proszeminárium, Digitális múzeum

Szakmai eredmények, publikációk

Zsófia Ruttkay and Judit Bényei: Renewal of the Museum in the Digital Epoch, In: Herausgeber: Bast, Gerald, Carayannis, Elias G., Campbell, David F. J. (Eds.) The Future of Museums, Springer International Publishing 2018.
book_url: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-93955-1

Zsófia Ruttkay and Judit Bényei: Participation within and beyond museums with the help of digital technologies In: Oswald Devisch, Liesbeth Huybrechts, Roel De Ridder (eds): Using Technology and Social Media to Foster Civic Engagement, 1st Edition, Routledge,Abingdon,  2018.
book_url: https://www.routledge.com/Participatory-Design-Theory-Using-Technology-and-Social-Media-to-Foster/Devisch-Huybrechts-De-Ridder/p/book/9781138087682

Ruttkay Zsófia-Bényei Judit: QR kód helyett digitális stratégia, In.: Digitális Múzeum (szerk. Ruttkay Zs. – German Kinga), Budapest-Szentendre, 2017. pp. 57-74.

Bényei J.,-Derényi A., Pallag A., Schmidt A.: A tanítás és a tanulás eredményessége a MOME-n, MOME, 2017.

Judit Benyei – Zsofia Ruttkay: Digital Museum: A multidisciplinary university course, In: Perspectives on Art Education (ed: R. Mateus-Berr – M. Götsch), Book Series of the University of Applied Arts Vienna, De Gruyter, 2015. pp. 49-55.

Bényei Judit – Ruttkay Zsófia: Kulturális örökség közvetítése digitális, interaktív technológiák segítségével, In: Szociálpedagógia, 2015. 1-2., 36-52.pp 

Bényei Judit – Ruttkay Zsófia: A múzeum megújítása a digitális technológiák korában, In: Antalóczy T. – Pörczy Zs. (szerk) Határtalan médiakultúra, Bp. Wolters Kluwer 2015. 51-80.pp. http://buvosvolgy.hu/upload/antaloczy_timea_hatartalan_mediakultura/antaloczy_timea_hatartalan_mediakultura.html 

Judit Bényei, Anikó Illés, Gabriella Pataky, Zsófia Ruttkay, Andrea Schmidt: Which Avatars Comfort Children? In: Simone Bassis, Anna Esposito, Francesco Carlo Morabito (eds.) Recent Advances of Neural Network Models and Applications: Proceedings of the 23rd Workshop of the Italian Neural Networks Society (SIREN), May 23-25, Vietri sul Mare, Salerno, Italy. 2013.05.23-2013.05.25. Bern: Springer Verlag, 2013. pp. 295-303. (Smart Innovation, Systems and Technologies; 26.)

Bényei Judit (2001): Az Alkonyzónától a Simpson családig. Televíziós befogadás vizsgálat a médiaoktatás szempontjából. In.: Médiakutató, 2001/Nyár 79-92pp. https://mediakutato.hu/kiadvany/2001_02_nyar.html

Bényei Judit – Szíjártó Imre (2000): A televízió társadalomképe és az iskola. In Iskolakultúra 2000/2. 3-11.pp., http://www.iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/19219/19009

Melyik az a 3 szöveg, ami a jelenlegi kutatási tevékenységét leginkább inspirálja?

Nina Simon: The Participatory Museum, Santa Cruz, California: Museum 2.0, 2010.,

Dr. Spencer Kagan – Miguel Kagan:Kagan kooperatív tanulás, Bp. Ökonet, 2009.

Henry Jenkins ( at al): Confronting the Challenges of Participatory Culture: Media Education for the 21st Century, MacArthur Foundation, 2006.

Néhány kulturális élmény, amelyeket meghatározónak tekint az életében?

Makavejev: Sweet Movie, P. Almodóvar filmjei, Astrid Lindgren: Juharfalvi Emil

Mivel tölti szívesen az idejét, ha épp nem a MOME-n tanít?

olvasás, sétálás, filmnézés, kávéház