Beck András

Fokozat, cím, beosztás

PhD, egyetemi docens

Végzettség

irodalom, történelem, esztétika

Kutatási terület

kortárs művészet, művész-imázs, képregény, művészetelmélet, 20. századi irodalom

Oktatott tárgyak

Művész-imázs, Képregény, Az arc és fotografikus képe, Angol szakszövegolvasás, Művészetkritika és kritikai művészet

Szakmai eredmények, publikációk

Kötetek: 

Nincs megoldás, mert nincs probléma. JAK-Pesti Szalon,1992. 

A filozófus az amerikai életben (szerk.). Tanulmány Kiadó,1995. 

Hagyni a teóriát másra. Magvető Kiadó, 2000. 

Szakítópróba. Műút-könyvek, 2015. 

Raktárkészlet (szerk.). NeoWatt-könyvek, 2018.

 

Tanulmányok:

A Karinthy-komplex. Holmi, 2004/8.

Workdays and Wonders. The Hungarian Quarterly, Spring 2008, 62-75.

Egy percre mindenki. Erwin Wurm egyperces szobrai. Beszélô, 2007/4, 106-110.

„Ülök szemben Abramovic-csal” Pannonhalmi Szemle, 2013/4, 73-79

Cage nevet. Disegno, 2015/1-2, 176-191.

Melyik az a 3 szöveg, ami a jelenlegi kutatási tevékenységét leginkább inspirálja?

Antony Julius: Transgressions. The Offences of Art. Thames and Hudson, 2002.

Hans Belting: Faces. Az arc története. Atlantisz Könykiadó – C.H. Beck, Budapest, 2018.

Robert Warshow: The Immediate Experience. Movies, Comics, Theatre and Other Aspects of Popular Culture. Harvard University Press, 2001.

Néhány kulturális élmény, amelyeket meghatározónak tekint az életében?

Az, hogy az egyetemen Balassa Péter volt a tanárom,
az ösztöndíjasként töltött egy év a Rutgers University-n, (USA),
az, hogy jelen lehettem Marina Abramovic A művész jelen van című performanszán.

Mivel tölti szívesen az idejét, ha épp nem a MOME-n tanít?

bolhapiac, olvasás, nevetés