Múzeumcafé

2011-11-25

„A múzeumok számára egyre fontosabbak volnának azok a szakemberek, akik tisztában vannak a PR-al, a marketinggel: ezen az igényen segít a MOME Elméleti Intézetének egyéves Múzeumi menedzsment szakirányú továbbképzése. German Kinga a képzés vezetője 2007-ben került az egyetemre, ahol megbízták a Művészeti menedzsment képzés irányításával. Úgy látta, a szakirányú oktatás reformokra szorul, és németországi tanulmányai, tapasztalatai alapján 2009-ben újjászervezte a képzést.

 A felvételhez minimum BA-végzettség és nyelvvizsga kell. Fontosabb tantárgyaik: kulturális marketing- és projektmenedzsment, PR-és sajtómunka, jogszabályok a kultúrában, a kiállítóterek feliratainak szabályrendszere, múzeumpedagógia, művészetpszichológia és műelemzés, a képzőművészet intézményrendszere Magyarországon és az EU-ban, valamint professzionális beszélgetésirányítás, érveléstechnika, teamvezetés. Arra törekedtek, hogy minél több olyan oktató kerüljön a szakra, akik a gyakorlatból ismerik a területet, így a tanárok zöme múzeumokból, galériákból érkezik. Mind a két félévben kötelező szakmai gyakorlat végzése, választott kulturális intézményekben, galériákban, múzeumokban. German Kinga elmondta, hogy a hallgatók zöme már dolgozik: jó részük a múzeumi, galériás szcénából érkezik, vagy ezen a területen szeretne és tudott is elhelyezkedni. Alapvégzettségeik szerint legtöbben bölcsészek, művészettörténészek, de szép számban jelentkeztek jogászok, közgazdászok is.” Hamvay Péter (Múzeumcafé 2011 augusztus/szeptember, 59 o.)